Detox

Idag var det tänkt att jag skulle detoxa genom att endast få i mig vätska och laxeringsmedel men då jag strax ska iväg på en fika med en ung man går det ju inte? Möjligtvis om jag dricker cola noll men tänk om han ska äta något, då kan jag ju inte bara sitta där med min dricka? 

Detoxen är i vilket fall som helst väldigt önskad just nu. Jag hetsåt nämligen igår. Ja, exakt. Det är första gången sedan i januari som jag kände ett litet sug efter att hetsäta och gav efter. Det var ingen stor hetsätning och det syns inte på måttbandet men samtidigt känner jag mig värdelös då jag gav upp så lätt. 

Men imorgon gäller det alltså! Inte äta något, bara dricka vatten och cola noll eller pepsi max. Laxeringsmedel kan vara bra att ha för att snabbt få tillbaka känslan av en tom kropp men samtidigt är det onödigt då det rubbar vätske- och mineralbalansen i kroppen och kan leda till nya hetsätningsattacker. Jag får se lite hur jag känner mig imorgon. 

Viktigt att tänka på är att om man misslyckas med något så är det bara att hoppa på hästen igen. Hittade en superbra bild som beskriver varför: 



Halvalivet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback